Deklaracja Dostępności
Wstęp
Daty publikacji i aktualizacji
- Data publikacji strony internetowej: 2020-12-18.
- Data ostatniej istotnej aktualizacji: 2024-03-29.
Status pod względem zgodności z ustawą
Strona internetowa jest częściowo zgodna z ustawą z dnia 4 kwietnia 2019 r. o dostępności cyfrowej stron internetowych i aplikacji mobilnych podmiotów publicznych z powodu niezgodności lub wyłączeń wymienionych poniżej.
Treści niedostępne
Strona zawiera mapę dojazdu - mapy są wyłączone z obowiązku zapewniania dostępności.
Strona zawiera pliki niedostępne cyfrowo (.pdf, .doc, .docx) - aktualnie trwają prace nad konwersją tych plików do wersji dostępniej cyfrowo.
Data sporządzenia Deklaracji i metoda oceny dostępności cyfrowej
- Niniejsze oświadczenie sporządzono dnia: 2021-01-28.
- Oświadczenie zostało ostatnio poddane przeglądowi w dniu: 2024-03-29.
Deklarację sporządzono na podstawie samooceny przeprowadzonej przez podmiot publiczny.
Skróty klawiaturowe
Na stronie internetowej można używać standardowych skrótów klawiaturowych przeglądarki.
Informacje zwrotne i dane kontaktowe
W przypadku problemów z dostępnością strony internetowej prosimy o kontakt:
- osoba kontaktowa - Marzena Rybowska,
- adres e-mail - kontakt@sp125.elodz.edu.pl,
- numer telefonu - 426848420,
- adres do korespondencji - Szkoła Podstawowa nr 125, im. Janusza Korczaka, ul. Dzwonowa 18/20, 93-429 Łódź.
Tą samą drogą można składać wnioski o udostępnienie informacji niedostępnej oraz składać skargi na brak zapewnienia dostępności.
Informacje na temat procedury wnioskowo-skargowej
Każdy ma prawo do wystąpienia z żądaniem zapewnienia dostępności cyfrowej strony internetowej, aplikacji mobilnej lub jakiegoś ich elementu. Można także zażądać udostępnienia informacji za pomocą alternatywnego sposobu dostępu, na przykład przez odczytanie niedostępnego cyfrowo dokumentu, opisanie zawartości filmu bez audiodeskrypcji itp.
Żądanie powinno zawierać dane osoby zgłaszającej żądanie, wskazanie, o którą stronę internetową lub aplikację mobilną chodzi oraz sposób kontaktu. Jeżeli osoba żądająca zgłasza potrzebę otrzymania informacji za pomocą alternatywnego sposobu dostępu, powinna także określić dogodny dla niej sposób przedstawienia tej informacji.
Podmiot publiczny powinien zrealizować żądanie niezwłocznie, nie później niż w ciągu 7 dni od dnia wystąpienia z żądaniem. Jeżeli dotrzymanie tego terminu nie jest możliwe, podmiot publiczny niezwłocznie informuje o tym wnoszącego żądanie, kiedy realizacja żądania będzie możliwa, przy czym termin ten nie może być dłuższy niż 2 miesiące od dnia wystąpienia z żądaniem.
Jeżeli zapewnienie dostępności cyfrowej nie jest możliwe, podmiot publiczny może zaproponować alternatywny sposób dostępu do informacji.
W przypadku, gdy podmiot publiczny odmówi realizacji żądania zapewnienia dostępności lub alternatywnego sposobu dostępu do informacji, wnoszący żądanie możne złożyć skargę w sprawie zapewniana dostępności cyfrowej strony internetowej, aplikacji mobilnej lub elementu strony internetowej, lub aplikacji mobilnej.
Po wyczerpaniu wskazanej wyżej procedury można także złożyć wniosek do Rzecznika Praw Obywatelskich
Dostępność architektoniczna
Teren szkoły jest ogrodzony ze wszystkich stron. Wejście do szkoły możliwe jest poprzez furtkę usytuowaną od strony Dzwonowej. Furtka w czasie otwarcia szkoły nie jest zamykana. Szkoła jest otwarta od godz. 6.00 do godz. 20.00. Po zamknięciu szkoły, wejście na jej teren jest niemożliwe. Po otwarciu furtki należy kierować się prosto chodnikiem 15 metrów do wejścia do budynku. Przed wejściem znajdują się 4 schody. Z lewej strony znajduje się podjazd dla wózków. Drzwi wejściowe do szkoły są otwarte w godzinach pracy szkoły.
Drugie drzwi szklane są zamknięte.
Po prawej stronie znajduje się domofon. Na poziomie 0 znajduje się monitoring. Monitorowane jest wejście do szkoły. Budynek jest trzypoziomowy. Poziom 0,1,2.
W budynku brak jest windy, pochylni, platform, pętli indukcyjnych i informacji głosowych.
Znajdują się klatki schodowe zabezpieczone poręczami.
Przed wejściem do szkoły brak jest miejsc parkingowych dla osób niepełnosprawnych.
Dyrektor szkoły wyraża zgodę na wstęp z psem asystującym. Brak jest możliwości korzystania z tłumacza języka migowego.
Aplikacje mobilne
Podmiot nie posiada aplikacji mobilnych.